zv De Vikings op Facebook

Koekactie “Zoetelief”

Afgelopen weken hebben ongeveer 40 zwemmers van ZV De Vikings in samenwerking met Bakkerij Elsinga 627 koeken verkocht. Dit leverde de clubkas ongeveer € 1000,-- op. De top-verkoper is Angelique Kooren-Boersma met 86 koeken. Voor dit mooie resultaat werd ze beloond met een flesje wijn en een diner-bon. Dit is een mooi resultaat waar we ontzettend blij mee zijn.

Iedereen bedankt voor zijn inzet.

Activiteitencommissie ZV De Vikings
... See MoreSee Less

Bekijk op Facebook

Financieel Jaarverslag 2015

Financieel  Jaarverslag 2015

Leden gedaald

In 2015 hebben zich 16 nieuwe zwemmers gemeld bij de zwemvereniging De Vikings en in de loop van het jaar zijn er  ook verschillende leden gestopt. Het aantal betalende leden in 2015 is in vergelijking met 2014 gedaald van 131 leden naar 114 (65 jeugdzwemmers en 49 masters).

Kosten KNZB

Voor elk lid van De Vikings  dragen wij kosten af aan de KNZB, ongeacht of je wel of niet meedoet aan wedstrijden. Voor leden zonder startvergunning  (masters en kinderen die net bij De Vikings  zitten) is dit € 12,35 per jaar, kinderen die aan wedstrijden mee doen t/m  12 jaar betalen € 14,10 en kinderen van 13 jaar en ouder € 45,40 per jaar. Deze contributiekosten komen elk jaar terug en bedroegen in 2015 € 4284,15.

Op orde en toch nog rode cijfers

We hebben als bestuur veel (administratief) op orde gebracht en in beeld. We hebben in 2015 echter nog meer kosten gemaakt dan inkomsten. De rode cijfers zijn ook dit jaar nog goed te zien. Naast bovengenoemde kosten is de huur van het zwembad de grootste last voor de vereniging.  Deze bedraagt iedere maand tussen de € 2200,00 en  € 2900,00. Gelukkig krijgen we nog steeds subsidie van de gemeente.  Ook hebben we een flinke investering gedaan voor de nieuwe website. De oude konden we niet meer gebruiken en er was ook bij de leden de wens om eigentijds en professioneler te zijn. De aanschaf van de nieuwe website was eenmalig € 1210,00. Ook zijn er vijf nieuwe trainingslijnen aangeschaft de kosten hiervan bedroeg € 713,90.

De algemene kosten bestaan uit verschillende potjes. Zo zijn er ieder jaar een aantal vrijwilligers die een BHV en/of  EHBO cursus volgen. Dit jaar lagen deze kosten op € 373,60. Vrijwilligers die een presentje krijgen voor hun goede inzet ieder jaar, maar ook als er niet zulk goed nieuws is zorgen wij voor een bloemetje of een ander gebaar.

Investeringen Trainers

De belangrijkste basis  van onze vereniging zijn onze trainers. In 2015 hebben wij Henri Koek, een zeer verdienstelijk trainer  van het ORT (talententeam van Orca) meerdere keren over de vloer gehad. Hij heeft onze trainers  geobserveerd en begeleid in het geven van trainen.

Zo’n toptrainer moet natuurlijk betaald worden en dat kostte ons  € 560,80. Sipco die al jaren training geeft aan de masters op maandag en donderdag krijgt ieder jaar een trainersvergoeding van € 360,00. En Yvonne de hoofdtrainster van de jeugd, die bijna dagelijks aan het bad staat, zorgdraagt aan de jaarplanning, zwemtrainingen maakt en bijna ieder zwemwedstrijd mee gaat als begeleider krijgt de maximale vergoeding van € 1500,00.

We zien 2015 als een overgangsjaar waarin we met de noodzakelijke investeringen klaar zijn voor de toekomst en daarmee ook klaar voor een groei in het aantal leden en een aantrekkelijke vereniging voor sponsoren.

Angelique Kooren-Boersma Penningmeester Zv de Vikings