zv De Vikings op Facebook

Twee Zwarte Pieten kwamen even langs tijdens de zwemtraining van Zv De Vikings in Het Derde Haad! Dolle pret en iedereen kreeg wat lekkers! ... See MoreSee Less

Bekijk op Facebook

Financieel Jaarverslag 2016

Financieel  Jaarverslag 2016

Leden gestegen

In 2016 hebben zich 32 nieuwe zwemmers gemeld bij de zwemvereniging De Vikings en in de loop van het jaar zijn er  ook verschillende leden gestopt. Het aantal betalende leden in 2016 is in vergelijking met 2015 gestegen van 114 leden naar 128 (79 jeugdzwemmers en 49 masters).

Kosten KNZB

Voor elk lid van De Vikings  dragen wij kosten af aan de KNZB, ongeacht of je wel of niet meedoet aan wedstrijden. Voor leden zonder startvergunning  (masters en kinderen die net bij de zwemclub zitten en nog geen wedstrijden zwemmen) is dit € 12,65 per jaar, kinderen die aan wedstrijden mee doen t/m 12 jaar betalen € 14,40 en kinderen van 13 jaar en ouder € 46,40 per jaar. De startvergunning wordt vanaf 2017 door de leden zelf betaald. Dit jaar was de KNZB nog een kostenpost van € 3979,80.

Goed jaar, maar toch nog rode cijfers

De sponsorcommissie heeft goede zaken gedaan. Naast de club van 70 zijn er ook een aantal bedrijven geweest die de zwemvereniging hebben gesteund. Dit was goed voor € 4290. Daarnaast was de Poiesz actie ook een groot succes. Maar liefst € 1171 bracht dit de vereniging op. In totaal waren er nog wel wat meer kosten gemaakt dan inkomsten. De rode cijfers zijn ook dit jaar nog te zien. Naast de KNZB kosten is de huur van het zwembad de grootste last voor de vereniging.  Deze bedraagt iedere maand tussen de € 2700,00 en  € 3100,00. Het badhuur stijgt ook ieder jaar met 4%. De subsidie die we van de gemeente krijgen, € 12.129 dit jaar, is dan ook mooi meegenomen.

Dit jaar hebben we ook een nieuw clubtenue laten ontwerpen. De aanschaf was daardoor wel wat duurder, maar kan daardoor vele jaren mee. Het basistenue, wat verplicht is voor iedere wedstrijdzwemmer, wordt door de zwemmers zelf aangeschaft. De vereniging betaald eenmalig  € 10,00 per zwemmer mee aan het basistenue. De trainers hebben het basistenue in bruikleen van de zwemclub. De kosten voor de nieuwe kledinglijn voor de club bedroeg voor dit jaar           € 1136,99.

De algemene kosten bestaan uit verschillende potjes, zoals o.a. kerstattenties, fruitmanden, afscheidcadeaus en aanschaf materiaal. Dit was nu een kostenpost van ruim €1600. Naast bovengenoemde zijn er nog 2 nieuwe vlaggen besteld (€ 246,79), een beamer ( € 458) besteld.

Investeringen Trainers

De belangrijkste basis van onze vereniging zijn, naast onze vrijwilligers, onze trainers. In 2016 hebben 8 trainers de opleiding wedstrijdzwemmen trainer 2 gevolgd, 7 hiervan hebben deze cursus succesvol afgerond. De kosten voor deze cursus was totaal € 2116,48.

Sipco trainer van de masters krijgt ieder jaar een trainersvergoeding van € 360,00. En Yvonne de hoofdtrainster krijgt de maximale vergoeding van € 1500,00.

Angelique Kooren-Boersma

Penningmeester Zv de Vikings